Slim Contactpunt voor de stad/gemeente als één digitale serviceorganisatie
Begeleidende afbeelding
Gemeente zonder gemeentehuis - slim contactpunt
Pitch

Izegem wil samen met Roeselare en Wingene een slim contactpunt uitwerken om burgers en ondernemers een snellere, doelgerichtere en kwalitatievere dienstverlening aan te bieden via één centraal gekozen punt. Dat slimme contactpunt is niet beperkt tot één, unieke toegangspoort: de burgers kunnen kiezen uit een reeks van diverse toegangspoorten en krijgen via datzelfde contactpunt een antwoord.

De gemeente zorgt dat de vraag automatisch door de organisatie stroomt en met beschikbare data verrijkt wordt.  De verwerking gebeurt ofwel automatisch (24/7), of wordt snel en kwalitatief in de backoffice afgehandeld. Dat verloopt op een slimme, slanke, procesmatige, gestandaardiseerde manier doorheen de volledige organisatie zodat de burger snel en doelgericht terugkoppeling krijgt.

Initiatiefnemers
Izegem
Roeselare
Wingene
Penhouder
Izegem
Type
Grootschalige transformatie
Focus
Innovatieve dienstverlening
Projectoproep
Oproep 6
Toegekend budget
€ 1.981.850,00
Projectstatus
In ontwikkeling